Black Friday, który coraz częściej rozciąga się na tak zwany Czarny Czwartek, to dzień dużych akcji promocyjnych. Narodził się w stanach Zjednoczonych i nadal tam jest najbardziej popularny. Powoli wchodzi jednak również do Polski. Jakie zniżki oferują sprzedawcy w te wyjątkowe dni? Czy naprawdę możemy liczyć na dużo tańsze zakupy? Spróbujemy odpowiedzieć.

Na terenie naszego kraju idea Black Friday dopiero się rozwija. Już jednak wskazać można sprzedawców, którzy wykorzystują ją między innymi do zdobycia nowych klientów. Doskonale bowiem wiedzą, że zadowolony klient na ogół wraca. Dodatkowo nie brakuje sprzedawców liczących na osiągnięcie naprawdę wysokich zysków w ten jeden dzień w roku. Odkąd Black Friday pojawiło się w naszym kraju co roku dołączają kolejne sklepy. Można więc spodziewać się, że Black Friday 2017 będzie prawdziwym hitem. Na jak duże zniżki mogą liczyć klienci sklepów działających na terenie naszego kraju?

W sklepach amerykańskich zniżki nierzadko dochodzą nawet do 70%. Czy tak samo jest u nas? Do tej pory jedynie niewielka część sklepów oferowała aż tak duże upusty. Na ogół kończyły się one na 49%, co i tak było niezwykle atrakcyjnym wynikiem. Już jednak w minionym roku coraz więcej sklepów proponowało jeszcze większe zniżki. W efekcie klienci mogli zrobić zakupy za naprawdę niewielkie pieniądze. Ogromną popularnością cieszą się sklepy z artykułami dla dzieci, sprzętem RTV oraz AGD, księgarnie. Panie w tym dniu bardzo chętnie kupują markowe perfumy oraz kosmetyki do makijażu. Dla wielu osób to nierzadko jedyna okazja, aby kupić kosmetyki znanych i naprawdę cenionych marek. Ich normalne ceny są bowiem zbyt wysokie, by mogły pozwolić sobie na ich zakup na co dzień.

Częstą praktyką wśród polskich sprzedawców jest oferowanie 50% rabatu, ale na zakup drugiego produktu. Aby z takiej oferty skorzystać, klient musi więc zrobić większe zakupy. To praktyka ciesząca się dużą popularnością. Wśród klientów zdobyła ona również duże uznanie. Nie brakuje także takich sklepów, w których rabat oferowany jest jedynie na wybrane produkty. Często jest tak, że klient skuszony rabatem na jeden produkt decyduje się kupić również inny już nie objęty akcją promocyjną. W efekcie właściciel sklepu dobrze zarabia, a klient jest naprawdę bardzo zadowolony.

Black Friday to akcja, w której z pewnością warto wziąć udział. Pozwala na zrobienie sporo tańszych zakupów zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i internetowych. Liczba osób, które korzystają z takich okazji nieustannie rośnie.